VÄLKOMMEN TILL

produktivonlinemedclickup

Produktiv Online med ClickUp är kursen för dig som vill få koll på alla områden i ditt företag och som vill sluta slösa tid på uppgifter som du skulle kunna automatisera eller delegera.

Hej där!

Är du någon som gärna vill vara organiserad, men inte riktigt har hittat ditt system ännu? Som då och då testar nya produktivitetsappar, i kombination med en bullet journal / papperskalender och post-its eller varför inte en egenbyggd exceldatabas..?

Den här kursen är för dig som känner dig stressad över att inte ha koll. Som blir sittande med oplanerade kvällsjobb ibland på grund av bristande framförhållning. Som upptäcker att det helt plötsligt är dags för momsdeklaration - igen! (Hur gick det till?) Eller som hatar när du missat att göra något du lovat en kund. Och som någon gång insett att du glömt att skicka iväg en faktura...

En sak är säker. Du är grym på det du gör! Du behöver bara få ordning på några saker, som kommer underlätta din vardag samt göra dig mer hållbar och lönsam i ditt företag.

Känner du igen dig?

pexels-yan-krukov-8837375bc

"Jag är så less på tekniken ibland"

Även om du tycker att alla olika tekniska lösningar som finns är spännande (det finns gott om bright shining objects där ute, eller hur?) så känner du dig trött på att uppfinna hjulet på nytt. Så det slutar alltid med att du går tillbaka till din analoga kalender eller dina postits när du får en idé.

pexels-karolina-grabowska-7320685

"Kreativt kaos är mitt mellannamn"

Du tycker att allt som har med admin att göra är trååååkigt och har inget genomtänkt system. Därför kommer du aldrig ihåg var du lade den där viktiga filen ("Var den i Google Drive, på skrivbordet eller kanske i nedladdat?") eller var du antecknade under ditt senaste kundmöte ("Var är min anteckningsbok?").

pexels-karolina-grabowska-7680376 b

"Jag är alltid upptagen och rädd att slösa bort tiden på fel saker"

Allt du vill göra är ju att sälja och leverera dina tjänster. "Jag tänker på det där i morgon" är något som du kanske har sagt till dig själv en eller två gånger...

Om du nickade igenkännande till något påstående, är det troligtvis just det som gör att du känner dig fast i ditt företag... Men du, det är ingen som dömer här - du är långt ifrån ensam att känna så.

Fortsätt läsa, så ska jag berätta om hur min kurs kan hjälpa dig att komma loss!

lattroligt

Vad kul att du är här! Jag heter Maria Lofors och jag är virtuell assistent, system-/ tekniknörd och redovisningskonsult, med extra stort intresse för produktivitet och digitalt entreprenörskap. Jag startade mitt första företag 2009 och har hunnit med några olika spår i min företagarresa. Har frilansat som fotograf, varit webbredaktör och drivit egen redovisningsbyrå. 2019 startade jag mitt medlemskap online och 2021 skapade jag min första webbkurs.

Popcornhjärnor är vi allihopa...

Genom åren har jag mött många kreativa entreprenörer med en väldigt stark frihetskänsla och stora visioner för sina företag. Ofta är det dessa "popcornhjärnor", med lite för många idéer, som har för få timmar på sitt dygn och kämpar med att hitta bra rutiner i sitt företag... Jag är en av de där kreativa popcornhjärnorna själv, men jag har lärt mig att struktur skapar frihet - när jag har ett system jag gillar blir allt så mycket enklare.

Vi behöver standardisera och kartlägga

Jag är övertygad om att nyckeln till ett hållbart företagande på sikt är att frigöra sig själv från så många moment som möjligt i verksamheten. Antingen genom att automatisera eller att delegera uppgifter. För att kunna göra det behöver du standardisera och kartlägga vad du gör, och sedan fokusera på att effektivisera dina processer. Min zone of genius är att hjälpa mina kunder att skapa processer och att sätta upp system, som gör det där med att driva företag så mycket lättare och roligare. (Ja, det kan faktiskt vara det!)

2018-12-09 09.33.48
Hållbar online modell: attrahera, konvertera, leverera, serva och driva

Att vara hållbar som företagare

Jag vet att du vet det här redan, men för att vara hållbar som företagare behöver du ha processer och rutiner för att kontinuerligt attrahera nya leads, konvertera och sälja, leverera dina tjänster, serva dina kunder så att de är nöjda över tid, samt hålla koll på allt runtomkring som handlar om att driva företag.

Och nej, det här är ingen raketforskning direkt, men faktum är att det är lätt att tappa bort en eller flera av dessa delar i sitt företag när man är stressad eller ännu inte har skapat system som man trivs med...

Fundera på hur det ser ut hos dig idag

...och om du känner att du har koll på läget?

pil
Leverera hållbart online

LEVERERA

Vilka tjänster och produkter vill du leverera i ditt företag? Hur kan du leverera så smart som möjligt, och kanske till och med automatisera hela eller delar av processen så att du kan hjälpa fler?

Attrahera nya leads hållbart online

ATTRAHERA

Hur kan du effektivisera arbetet med att attrahera nya potentiella kunder? Tycker du om att exempelvis blogga/podda, nätverka, vara aktiv i sociala medier, skicka nyhetsbrev och/eller jobba med säljtrattar?

Konverteta hållbart online

KONVERTERA

Hur passar det dig att sälja dina tjänster? Gillar du säljsamtal, lanseringar eller någon annan metod? Hur ser din kundresa ut, vilka erbjudanden har du utspridda under hela året?

Kundsupport hållbart online

SERVA

Hur kan du ge den bästa servicen så att dina kunder är nöjda och stannar länge som kund hos dig? Vad vill du erbjuda inom kundsupport, onboarding, offboarding med mera? Hur kan du ge det lilla extra till din kund?

Hållbar admin online

DRIVA

Vad behöver du göra bakom kulisserna i ditt företag? Vilka rutiner för planering, uppföljning, redovisning, digitalisering, hålla koll på programvaror och automationer, med mera, skulle förenkla ditt företagande? 

Sometimes you need to slow down

Ta ett steg tillbaka, kartlägg ditt nuläge

Det första du behöver göra för att kunna effektivisera och jobba smartare, är att ta ett steg tillbaka och börja med att kartlägga ditt nuläge.

och skapa en överblick!

Du behöver skapa dig en överblick över alla delar av ditt företag för att efter det kunna vara metodisk och strategisk. Istället för att som nu mest skjuta från höften och hoppas på det bästa.

...även om det tar emot!

Jag vet att det kan kännas motigt att stanna upp, när allt du vill är att gasa på! Men helt krasst, hur tycker du att din nuvarande strategi fungerar för dig?

pexels-karolina-grabowska-5899274b

Har du kanske kommit till vägs ände?

Om jag får gissa så har du kommit till en punkt i ditt företagande, där du insett att det är du själv som är flaskhalsen för ditt företags tillväxt. Verksamheten går bra och du tror på framtiden, men du inser att en förändring måste till omgående.

För du springer på alla bollar och hinner aldrig riktigt planera. Sedan några månader tillbaka känns det som att du hela tiden prioriterar bort dig själv och din hälsa. Dina barn och din partner frågar ständigt om du verkligen måste jobba även ikväll eller i helgen... Du känner dig stressad och det oroar dig. Att bli sjukskriven skulle verkligen inte fungera just nu. Allt du gör i ditt företag finns i ditt huvud och det skulle vara omöjligt för någon att ta över efter dig.

Slipp uppfinna hjulet och ta hjälp

I den här kursen börjar vi med att kartlägga. Du får hjälp att mappa upp dina processer och därifrån utvärdera hur du ska gå vidare.

Dessutom får du en färdig mall för att organisera upp hela ditt företag och jobba vidare med de processer du kommer fram till att du har. Mallen lägger du enkelt in i ditt ClickUp workspace med ett par klick, och med hjälp av den kommer du snabbt att kunna skapa dig överblick över alla områden i ditt företag.

processkarta
vaddaclickup

I mitt eget sökande efter det "perfekta systemet", har jag testat nästan alla produktivitetsappar som finns... men sedan några år har jag hittat appen som fungerar allra bäst för mig: ClickUp.

Det här är ClickUp

Det är en molnbaserad projektlednings- och samarbetsplattform som är utformad för att hjälpa företagare som dig och mig (och våra team) att organisera och hantera våra arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. I appen finns en rad olika verktyg för att hantera projekt, tilldela uppgifter, följa hur det går i projektet samt samarbeta med varandra, internt i teamet och externt med kunder.

uabb-device-window
Perfekt för dig som vill ha flexibilitet

ClickUp är en fantastiskt flexibel app - perfekt för den som vill kunna se sina projekt och uppgifter på en mängd olika sätt. Och för den som vill jobba i en enda app, istället för i tio olika. Som vill skapa en stabil grund att stå på i sitt företag, och som vill ha någonting att kunna växa i.

Att jag började med ClickUp

Jag började använda ClickUp 2018, tillsammans med teamet i min redovisningsbyrå. Vi jobbade helt på distans, utspridda i olika delar av världen, och behövde en plattform där vi kunde kommunicera och planera våra kunduppdrag. De byråstödsprogram som finns på den svenska marknaden för redovisningsbyråer lämnar en del övrigt att önska, om man säger så...

Nu hjälper jag andra

När jag lade ner min redovisningsbyrå började jag istället hjälpa företag att sätta upp ClickUp efter sina unika behov. Framför allt jobbar jag med andra tjänsteföretagare som också gärna jobbar digitalt; konsulter (andra redovisningskonsulter och byråer / IT-konsulter / webbdesigners), coacher och utbildare. Numera är jag certifierad ClickUp-expert och 2021 lanserade jag den första version av den här kursen. Nu kommer kursen i version 2.0 - med allt jag har lärt mig om både appen och entreprenörskap sedan dess...

Mig veterligen är jag den enda som har inriktat mig på ClickUp i Sverige. Så vill du ha hjälp med ClickUp av en svensktalande person är det mig du ska fråga! 

Fina ord från tidigare kursdeltagare

Karina Svensson

Karina Svensson

karinas.se

Med alla mallar och allt förarbete du gjort inför kursen så har det för det första besparat mig oändligt med tid istället för att jag skulle ha gjort det själv. Jag har betydligt fler saker på samma ställe nu än innan, vilket underlättar och besparar mig tid, då jag slipper leta. Att ha SOP:ar för det som jag gör återkommande sparar också tid. Jag har dessutom blivit mer medveten om hur mycket som görs återkommande och går att förenkla med dessa "sopar".

kicki2

Kicki Westerberg

kickiwesterberg.se

Jag var nyfiken på ClickUp och på att hitta ett bättre system för produktivitet. Har använt Trello och Asana under många år men inte varit helt nöjd. Med ClickUp fick jag ett komplett system för hela mitt företag. Med Marias upplägg så fick jag en grund att bygga på och behövde inte börja om från noll. Dessutom anpassat till en online business. Nu har jag allt på samma ställe och ett system att växa med. Jag vill varmt rekommendera kursen oavsett hur stort eller litet ditt företag är.

angelica

Angelica Henriksson

yogaprenor.se

Jag är otroligt imponerad av hur Maria, på ett lugnt och tryggt sätt, kunde guida mig och de andra deltagarna genom det ganska komplexa systemet som ClickUp faktiskt är med konkreta exempel och handfasta tips. Kursen gav också ett bra nätverk av andra drivna kvinnliga entreprenörer. Jag rekommenderar kursen varmt för den som har kommit en bit i sitt företagande och vill skapa en tydligare struktur som är hållbar över tid.

Jill porträtt

Jill Nyqvist

solopreneur.nu

Jag gick Marias kurs för att jag ville skapa fler rutiner i mitt företag och lära mig Clickup. Nu har jag en plan för hur vi ska kunna samarbeta på ett effektivt sätt genom att ha all planering digitalt. Att dokumentera skapar tydlighet. Vi har redan börjat jobba smartare och tänka på ett nytt sätt när vi arbetar.

detharfardu

Min färdiga mall för hela ditt företag i ClickUp

Det stora värdet i den här kursen är den helt unika mallen du får av mig. Här får du ett helt färdigt system, skapat av mig med många års erfarenhet av att jobba med en mängd olika tjänsteföretagare inom olika branscher. Mallen täcker alla områden i ditt företag; marknadsföring, försäljning, leverans, kundsupport och administration, och är snygg och lättarbetad. En bra grund för dig att fylla på med allt det som gäller just dig och ditt företag. Du slipper uppfinna hjulet på nytt - tänk vad mycket tid du sparar på det!

uabb-device-desktop

samt fem moduler som ger dig en stabil grund att stå på

MODUL 1 - KOM IGÅNG

Välkommen till kursen! Här mappar vi upp våra processer och mål samt går igenom varför vi har stor hjälp av att planera och jobba enligt den här modellen i våra företag. Dessutom går vi igenom alla grundläggande funktioner i programmet.

uabb-device-laptop
uabb-device-laptop

MODUL 2 - GÖR DIG HEMMASTADD

Nu är det dags att göra ClickUp till ditt eget, med hjälp av processkartan som du skapade i första modulen och min färdiga mall, som du enkelt lägger in i ditt workspace med ett par klick. Här sätter du upp en struktur som passar dig och din verksamhet.

MODUL 3 - SKAPA ROLIGA RUTINER

I den här modulen jobbar vi på att skapa en vana att använda programmet varje dag. Vilka rutiner behöver du skapa för att bli hållbart produktiv? Hur använder du ClickUp varje dag? Du får tips och tricks på vad du behöver tänka på och hur du verkligen kan använda programmet som ett stöd i vardagen.

uabb-device-laptop
uabb-device-laptop

MODUL 4 - BLI ETT PROFFS

Nu när du har kommit in i ClickUp så är det dags att börja titta på de avancerade funktionerna. Vi kollar på integrationer, automationer och maxade vyer.

MODUL 5 - DELA MED DIG

Nu har det blivit dags att se över hur du kan dela jobbet med ett team och dina kunder. Vi ser över privacy settings och kollar på olika exempel på hur man kan lägga upp ett samarbete.

uabb-device-laptop
Hållbar Online community i Heartbeat

SÄRSKILT STÄNGD DEL AV COMMUNITYT

Mitt community är i grunden öppet för alla tjänsteföretagare som intresserar sig för produktivitet, men där finns också olika stängda grupper för deltagare i mina betalda program.

Du som går den här kursen får tillgång till en särskild grupp där vi bara pratar ClickUp. Här kan du umgås med mig och de andra kursdeltagarna i Produktiv Online Community! Du har sedan fortsatt tillgång till den gruppen även efter avslutad kurs.

Vem är det här för?

Kursen är för dig som...
Gillar digital planering, är nyfiken på ClickUp och vill lära dig mer!
Har koll på vad du behöver göra i ditt företag och dina processer. (Eller, i alla fall hur de BORDE se ut...)
Inser att du behöver göra en förändring NU, innan stressen över din brist på koll tar över...
Kursen är INTE för dig som...
Inte alls gillar ClickUp, utan bara vill använda Asana / Trello / Monday / Notion / Todoist...
Är alldeles färsk som företagare och inte alls vet vad du vill och behöver.
Är galet upptagen just nu och absolut inte har tid att sakta ner i 5 veckor för att implementera en ny, bättre struktur i ditt företag.

Flera nöjda kursdeltagare...

Cattis Olsson

Cattis Olsson

cattisolsson.se

Det här har verkligen hjälpt mig att få till bra automatiseringar i min verksamhet. Maria är grymt duktig på struktur och produktivitet och att hitta bra program att jobba med. Oerhört värdefullt för mig som soloprenör att kunna få hjälp och massor av smarta tips på vägen! Jag gillar digitala produkter och saker som gör att det förenklar min vardag. Efter ClickUp på svenska har min vardag blivit bättre strukturerad, vilket ökar min produktivitet och skapar mer frihet. Jag har också fått så många värdefulla verktyg, lärt mig vad SOP:ar betyder och hur det underlättar och förenklar i princip allt jag gör.

Jenny Kay Minowa Holistisk Coach

Jenny Kay

minowa.se

Då jag har en nystartad firma så kände jag att detta kommer att spara mig tid och tankekraft. Varför uppfinna hjulet på nytt? Kursen gjorde verkligen det med råge! Den innehåller supermånga bra flöden och sammankopplingar och checklistor av saker som ska göras så att inget missas. Att få hjälp att göra rätt saker hjälper mig att prioritera och med en hjärna med 100 ideer samtidigt kändes som en gåva.

Efwa Lönnquist

Efwa Lönnquist

medeas.se

Som en skänk från ovan dök erbjudandet upp. Jag hade en tid tänkt på att jag behövde få bättre struktur på mitt arbete, och voilà kom Marias kurs upp i mitt flöde. Jag har mycket bättre struktur och har kunnat avinstallera flera planeringsappar. Så skönt att ha allt på ett ställe.

Gunilla Ödin

Gunilla Ödin

gunillaodin.se

Jag har allt jag behöver på ett ställe. Jag har koll på vad jag ska göra och när. Den struktur jag tidigare saknat har jag nu och det känns så skönt! Jag kan slappna av då jag vet att jag blir påmind om det jag behöver göra via ClickUp. Jag har dessutom äntligen ett ställe att samla alla idéer och påminnelser som helt plötsligt dyker upp iom att det även finns en mobilapp till programmet. Dessutom fick jag så bra stöd av Maria genom hela resan som delat med sig av sin glädje, sitt engagemang och sin kunskap på ett enkelt och inspirerande sätt.

Varukorg