Resurser

Ska du driva ett onlineföretag behöver du en infrastruktur som stödjer din verksamhet. Här tipsar jag om de tjänster jag använder i mitt företag. Vissa länkar är affiliatelänkar (utmärkta med en *), vilket innebär att när du klickar och köper via dem får jag ersättning från företaget jag hänvisar till. Observera att jag endast rekommenderar produkter och tjänster som jag använder och verkligen gillar och det kostar dig givetvis inget extra att köpa via mig.

App-List-View-Transparent-Background

ClickUp *

Världens bästa projektplaneringsapp som slår både Asana och Trello med hästlängder. Älskar flexibiliteten och möjligheten att automatisera sitt arbetsflöde både internt med sitt team och extern med kunder. Finns en gratisplan men med min länk får du 30% rabatt på Unlimited och 15% rabatt på Business om du skulle vilja uppgradera till ett betalt konto.

ac3 (1)

ActiveCampaign *

Jag har testat Mailerlite, ConvertKit, Mailchimp, Kartra med flera tjänster men valde till slut ActiveCampaign på grund av alla fantastiska automationer samt det inbyggda CRM:et.

helloaudio

Hello Audio *

Jag älskar poddar, just för att det är ett så enkelt sätt för mig att konsumera content. Därför blev jag lite eld och lågor när jag fick nys om Hello Audio - en tjänst som gör det möjligt för mig att erbjuda en privat podcastfeed till mina kunder, kursdeltagare och medlemmar.

gwsp

Google Workspace

Basen för hela min verksamhet. Älskar Gmail, Calendar, Drive, Docs, Sheets och Presentations samt att det är en infrastruktur som går att koppla ihop med det mesta med hjälp av integrationer.

automation-inspiration-recurring-tasks (1)

Zapier

Kopplar ihop alla dina appar och skapar smarta automationer. Jag använder exempelvis för att automatiskt skicka in kvitton och fakturor som kommer via mejl direkt till bokföringen.

toggl3 (1)

Toggl

Oavsett om du debiterar per timme eller ej är det smart att hålla koll på vad du gör på dagarna. Jag gillar Toggl väldigt mycket för att man får en tidslinje över sina dagar, vilket är bra för att se att man inte har luckor i sina registreringar.

tcdash (1)

ThriveCart *

Tjänsten jag använder för att ta betalt via kort (kopplas till Stripe). Här samlas alla betalningar oavsett om jag någon gång skulle välja att byta plattform för mina kurser och min medlemsportal... 🤓 Grymt bra integration med exempelvis Zapier och ActiveCampaign.

Lifetime deal = du betalar bara en gång och sedan tillkommer inga fler avgifter.

cb

ConvertBox *

Hur mycket jag än gillar ActiveCampaign så är inte de inbyggda formulären någon favorit... Så jag använder ConvertBox för att skapa snygga formulär för att samla in e-postadresser. Funkar med både WordPress och New Zenler.

Lifetime deal = du betalar bara en gång och sedan tillkommer inga fler avgifter.

eekonomi_lineup (1)

Visma eEkonomi

I många år var Fortnox mitt förstahandsval när det kom till bokföringsprogram. På senare år, när jag börjat arbeta mer med företagare som bokför själva, har dock Visma eEkonomi seglat upp som ny favorit. Jag älskar flödet i Visma eEkonomi och bokför numera också själv där. Dessutom har eEkonomi som enda svenska bokföringsprogram en koppling till Zapier - vilket jag tycker är grymt! (Även om de triggers som än så länge erbjuds är lite begränsande.)

appsumo

AppSumo *

Vem gillar inte en lifetime deal? Här på AppSumo har jag köpt en hel del bra appar. Harmonizely exempelvis. Klickar du på min länk får du $10 att handla för. 

zen

New Zenler *

Plattform för kurser och medlemskap online som täcker in de flesta behov för onlineföretagare idag. Jag har använt tjänsten under en period för min medlemsportal, men använder för tillfället Wishlist Member med WordPress för min kurs och mitt medlemskap. Tycker dock att de har många bra funktioner i pipelinen med potential att bli ett fantastiskt bra system - och jag rekommenderar det som alternativ till exempelvis Kajabi eller Kartra. Just nu tycker jag att det lämpar sig bäst till dig som säljer till svenska kunder och som fakturerar belopp under 4000 kr inkl moms, då deras hantering av moms och kvitton inte är riktigt färdigutvecklad. 

harmonizely-2 (1)

Harmonizely *

Oslagbara möjligheter att skapa en smidig och snygg bokningskalender. Jag älskar att mina kalendrar automatiskt är översatta till svenska! Bonus är inbyggd integration med Zoom och att den är kompatibel med Google, Outlook/ Office 365, iCloud mfl.

team-jomalo1

Zoom

Mitt val av app för videomöten och webinars. Pålitlig tjänst som funkar på alla enheter. Bonus att det går att fjärrstyra någon annans dator vid behov.

slack (1)

Slack

Lider du också av en överfull inbox? Mitt bästa tips är att skippa mejlen och istället kommunicera via chatt med ditt team och dina kunder. 

oderland

Oderland *

Som onlineföretagare behöver du ett webbhotell att husera din hemsida hos. Oderland är mitt val. Prisvärda, snabba och bra support!

Scroll to Top