Är det lite mycket nu?

Är du tjänsteföretagare med en etablerad verksamhet, som växer lite för fort för att du ska hinna med att göra det du faktiskt startade ditt företag för? Har du en kreativ popcornhjärna och vill ha ett lyhört bollplank, någon som kan ha koll på den dagliga driften av ditt företag? Det kanske är dags att anlita en virtuell assistent?

Som virtuell assistent fungerar jag som en högra hand åt dig som företagsledare och kan hjälpa dig bland annat att strategiskt sätta kort- och långsiktiga mål för din verksamhet. Jag kan dokumentera och hålla koll på dina processer och system och se till att tekniken fungerar och att appar pratar med varandra. Om du har behov av det, kan jag dessutom vara behjälplig med att rekrytera och leda ditt virtuella team...  så att du kan fokusera på det du gör bäst; att sälja och leverera dina tjänster!

Hej, Maria heter jag! Jag kan hjälpa dig...

  • Planera din verksamhet med dig i världens bästa produktivitetsapp; ClickUp.

  • Uppnå inbox zero och organisera ditt företag med Google Workspace.

  • Automatisera din kundvård och epostmarknadsföring med exempelvis MailerLite, ActiveCampaign eller Convertkit.

  • Ta betalt online och skicka ut korrekta kvitton med ThriveCart samt koppla ihop betalningarna med dina andra system. (Rätt moms direkt, hurra! Oavsett om du har kunder som är B2B/B2C samt svenska eller internationella...)

  • Bygga hemsidor eller sköta underhåll av befintliga webbplatser i WordPress.

  • Skapa grafiskt material i Canva.

  • Bygga upp en kursportal i New Zenler, Heartbeat, Kajabi eller Thrivecart Learn.

  • Sätta upp komplexa automationer med hjälp av Zapier och övervaka dem löpande.

  • Bygga säljtrattar (funnels) för att du ska kunna samla in e-postadresser till potentiella kunder.

  • Med stöttning och support när du har webinar i Zoom, Demio eller dylika webinarplattformar.

  • Redigera podd, publicera och skapa marknadsföringsmaterial. 

  • Planera, skapa och schemalägga innehåll till dina sociala medier.

  • Sköta kundsupport och admin.

  • ... Att få avlastning, helt enkelt. Vilka behov har du?

Maria Lofors, Virtuell assistent

Jag är virtuell assistent, system-/ tekniknörd och redovisningskonsult, med extra stort intresse för produktivitet och digitalt entreprenörskap. Jag har en naturlig fallenhet för att organisera och projektleda och jag letar alltid efter sätt att förbättra och effektivisera.

Jag har mångårig erfarenhet av att driva företag och av att bygga virtuella team, och jag kan tekniken och affärsmodellen att driva företag online. Mitt första företag startade jag 2009 och sedan dess har jag hunnit med några olika spår i min företagarresa. Har frilansat som fotograf, varit webbredaktör och drivit egen redovisningsbyrå, och jag har ett medlemskap online och egna webbkurser.

När jag drev redovisningsbyrå 2017-2020 byggde jag upp ett eget virtuellt team. Vi jobbade med fler än 80 företag, från minsta lilla EF till snabbt växande startups. I slutet av 2020 bytte jag bana, lade ner redovisningsbyrån och hjälper nu tjänsteföretagare på olika sätt med teknik, strategier och processer. 

Ställ dig på väntelistan

Just nu är mina timbanker fullbokade. Skriv upp dig på väntelistan så kontaktar dig när jag får en öppning för nya VA-uppdrag.

Referenser

sandra lindholm

Sandra Lindholm

Mindset Coach & Stress Expert

Jag behövde byta plattform till New Zenler och ville spara tid och energi samt fokusera på kontakten med klienter istället. Jag visste att jag kunde lämna över uppgiften tryggt till Maria. Det har jag inte känt med någon annan innan.

Jag har en välfungerande ny plattform med en mini-kurs och alla automatiseringar. Snygg mall för nyhetsbrev och allt jag behöver i mitt företag just nu kan jag enkelt använda eftersom Maria guidat mig så bra.

Maria är verkligen the go-to person när det kommer till att skapa smarta lösningar och ordning och reda på sin online business! Låt henne sköta "behind the scenes” och du sparar tid och energi som du kan lägga på dina klienter och andra money making activities istället!

Eva-pressbild

Eva Svärd

Föreläsare, utbildare, författare

Maria besitter en stor expertis i ClickUp. Med hennes pedagogiska förmåga har hon med små steg öppnat upp och fått mig att på ett värdefullt sätt planera och strukturera mitt företags plattform på ClickUp.

Maria har mina varmaste rekommendationer.

Hållbart företagande

Du vet förmodligen att nyckeln till ett hållbart företag är att på sikt frigöra sig själv från så många moment som möjligt i verksamheten, antingen genom att automatisera uppgiften eller att delegera den. För att kunna göra det behöver du standardisera; kartlägga vad du gör och sedan jobba på att effektivisera just den processen. Detta kan jag hjälpa dig med!

En bra start för vårt samarbete är därför att tillsammans rita upp just din unika processkarta. Där kartlägger vi din verksamhet i detalj. Vi fokuserar på vad du gör för att attrahera nya leads, konvertera och sälja, leverera dina tjänster, behålla nöjda kunder genom att serva dem samt allt runtomkring som handlar om att driva företag.

Hållbar online modell: attrahera, konvertera, leverera, serva och driva

Så här går det till

Ställ dig på väntelistan

Gör en intresseanmälan genom att fylla i formuläret och berätta om dina behov.

Jag får en öppning för nya uppdrag

När jag får utrymme för nya timbanksuppdrag, kontaktar jag dig med en länk för Lära-känna-samtal.

Label

Lära-känna-samtal

Vi träffas på Zoom och ser om vi är en match. 

Label

Label

Provprojekt

Vi inleder vårt samarbete med ett kortare tidsbestämt provprojekt, exempelvis kring att planera och sätta upp Standard Operating Procedures (SOP:ar) i ditt företag - eller det som du har störst behov av till att börja med.

Label

Label

Långsiktigt samarbete

När provprojektet avslutats, och om vi båda känner att det fallit väl ut, kommer vi överens om hur vårt fortsatta samarbete ska se ut.

Label

Ställ dig på väntelistan

Jag kontaktar dig när jag får en öppning för nya VA-uppdrag.

Paket

alla priser ex moms

pil

Liten timbank

Ger dig löpande 2,5 timmar per vecka eller 10 timmar per månad.

9 000 kr / månad

Mellan timbank

Ger dig löpande 5 timmar per vecka eller 20 timmar per månad.

17 000 kr / månad

Stor timbank

Ger dig löpande 10 timmar per vecka eller 40 timmar per månad.

32 000 kr / månad

Min tech stack som jag kan och gillar att arbeta med

Vissa av dessa länkade bilder är affiliatelänkar, eftersom jag är partner till flera av dessa.

Har du frågor? Jag har svar.

Det går tyvärr inte att svara på i dagsläget, men om någon befintlig timbankskund säger upp sitt avtal kontaktar jag den som står först på väntelistan för att erbjuda ett lära-känna-samtal.

Antal timmar och upplägg på timbanken anpassas såklart efter dina behov, detta kommer vi överens om tillsammans innan vi startar.

Ej outnyttjade timmar i en timbank flyttas över till nästa 30-dagarsperiod, och om du slår i taket för antal timmar innevarande period kan du antingen "låna" timmar från kommande period eller lägga till fler timmar just den perioden. Outnyttjade timmar ska utnyttjas inom 30 dagar. Har du timmar över vid uppsägning, ska dessa timmar utnyttjas inom 30 dagar.

 

Uppgradering av timbank kan göras när som helst under 30-dagarsperioden enligt överenskommelse. Behöver du nedgradera din timbank så ska behöver du berätta det för mig senast 14 dagar innan innevarande 30-dagarsperiod tar slut. 

Att anställa en assistent kan bli dyrt med tanke på löner, sjuklön, förmåner och att du behöver köpa in utrustning åt personen. När du anlitar mig som virtuell assistent slipper du arbetsgivaransvaret och betalar endast för den tid eller de projekt som jag utför åt dig. Jag har dessutom min egen utrustning och arbetsplats.

Virtuella assistenter är ofta specialiserade inom vissa områden och har erfarenhet av att utföra specifika uppgifter. Det gäller även mig. Jag har exempelvis flera års erfarenhet av att både själv driva företag online och av att jobba med tjänsteföretagare inom olika nischer. Har en bred kompetens inom allt ifrån administration, redovisning, samt marknadsföring, försäljning och leverans av tjänster online. 

Som tur är, är vi alla olika! Det som du tycker är dötrist i ditt företag (bygga funnels, automatisera och koppla ihop appar med varandra, organisera och strukturera, med mera...) är faktiskt något av det roligaste jag vet! Och jag är riktigt bra på det, om jag får slå mig själv på bröstet litegrann... Så du kan med gott samvete lämna över dina tråkgrejer till mig.

Normalt är jag tillgänglig vardagar 9-16 men kan samtidigt vara flexibel med mina arbetstider och vid behov hanterar jag uppgifter även utanför normala kontorstider. 

Kontakta mig om du har fler frågor och funderingar. Du kan skriva till mig i chatten nere till höger här på sidan, eller skicka in ett meddelande via min kontaktsida.

Ställ dig på väntelistan

Jag kontaktar dig när jag får en öppning för nya VA-uppdrag.

Varukorg