Jag tycker att det bästa med ClickUp är alla olika vyer och flexibiliteten de ger! Det finns 16 olika vyer i ClickUp och det gör att du kan se dina uppgifter på massor med olika sätt.
Du kan se samma uppgift i en lista, i en kanban board, i en kalender, i en Gantt chart eller tidslinje, i en tabell, mindmap eller whiteboard.
Eller så kan du se dina uppgifter i en kartvy. Det är fiffigt om du har en verksamhet där du exempelvis har olika lokaler som du vill hålla koll på.
Om du gillar att skriva och dokumentera saker, kan du skapa en dokumentvy och ordna i mappstrukturer. Perfekt för längre texter, SOP:ar (Standard Operating Procedures), mötesprotokoll och annat innehåll i längre format.
Samarbeta med andra
Du kan hålla koll på dina medarbetare i en teamvy. Du kan se vad de jobbar med, vad som är klart och om någon behöver mer att göra samt fördela uppgifter med hjälp av en workload-vy. Och du kan följa allt som händer i ditt space, mapp eller lista med en aktivitetsvy.
Du kan använda en chattvy i ett space, mapp, lista eller i en dashboard för att kommunicera med dina medarbetare eller inbjudna gäster i ditt workspace.
Du kan skapa ett formulär och dela med ditt team eller dina kunder. De inlämnade svaren hamnar i en lista som en ny uppgift. Bara för dig att ta tag i och börja jobba med!
Ta in andra appar i ClickUp
Och du kan samla all din info i ClickUp genom att bädda in exempelvis Google kalkylblad, dokument, formulär eller kalender, eller en Outlook-kalender, Airtablebas, YouTube/ Vimeo/ Loom-videos, med mera…
Behöver du hjälp?
Jag är certifierad ClickUp-expert och har använt appen sedan 2018, både ensam, tillsammans med mitt eget team och med kunder. Dessutom hjälper jag andra företagare att sätta upp tjänsten på bästa sätt, antingen genom att granska ett befintligt workspace och ge förslag på förbättringar, eller genom att komma in från början och sätta upp företagets workspace från grunden. Om du känner att du behöver hjälp med ClickUp, kontakta mig!